CUDIPT

sblm gi campus tadi tertengok satu drama kat TV.
last2 diorang cakap, "jumpa kat ipt nanti"
see you di ipt?
kahkah. macam takk je. (okay bagi sesetengah orang mungkin ye, in fact dah sampai ke jinjang pelamin and dah ada anak semua)

 ...

Curtin ni kecik, manusia pun tak ramai.
tapi yg bagusnye, boleh kenal semua orang. junior-senior masing2 kenal each other. at least tu yg saya rasa sebelum senior2 dulu grad. rasa mcm semua kwn je and boleh la senyum dan angguk2 bila terserempak.

and sekarang. yg kecik2 tu semua dah mcm adik (okay despite that i'm petite, saya kecik tapi saya matang okay :P). kalau sembang ngn budak2 19-20 ni rasa mcm. alahai comelnya awkk. since adik saya pun 19 so, ciri ke kakak-kan(apekah -,-) tu tak susah nk apply kot. walaupun adik saya selalu bajet dewasa haha. rindu pulak kat die. kalau student yg baru2 sgt tu sorry la dik, akak tak sempat nak beramah mesra sgt sem ni. ngeh (bajet busy).

yang paling saya suka kat sini, itu. mungkin kita sikit tapi sebab sikit nilai persahabatan tu tinggi (wuisehh). everytime pegi lwt kwn lain kat uni lain rasa cam. ramainye manusiaa. ramainya melayu. ramainya org pakai tudung. tapi x semua kenal semua. (berjanggut la nak kenal semua, ramai kot)

Curtin ajar saya untuk kenal semua orang. melayu, cina, india, iban, kadazan, melanau, Pakistan, Brunei, Vietnam, Afrika, Indonesia, Kenya, India yg dari India, cina yg dari China. mcm2 la. dan mcm2 karakter.

true that, you'll meet a lot of derp and derpina in ipt. you'll meet them maybe as friends but not lover.

because as you grow older, you know liking others is easy, but one does not simply fall in love with someone else kot. whatever reaches the heart stays there kan? if it never reach or never stay than it must be, some other thing. maybe a lesson?

"see you di ipt" naah. after next year this sentence will be invalid for me. better not to see you kot when i'm studying or else you'll be pushed far far up up and away.

kalau "see you in industry" makin la takk. sbb time tu semua org dah tak avail.
so ape kesudahannya? 
ntah la. see you when I see you, maybe?

sumber: manusia yg berada di ipt


BTW exam dah habissssssssss!, maka tibala masa untuk festival kawen peringkat kebangsaan. haha. masa untuk menghadiri majlis2 kawen yg bersusun elok je tu. dan bersedialah untuk soalan2 "awk bila lagiii" . and bersedialah dgn jawapan yg sama. "saya lambat lagiii".



p/s: getting in the mood to write again, curing the "writer's block"

0 Responses